Velkommen til min blog

Hej Allesammen!

Tirsdag d 28/8 rejser jeg til Filippinerne, hvor jeg skal arbejde frivilligt på et børnehjem i San Pedro, Laguna.

Jeg er sendt ud af den kristne organisation, Impact, og selve projektet i Manila hedder Kanlungan.
Jeg er ikke helt alene under min volontørtid; Min kæreste Ida skal være sammen med mig. (selvom det ikke var meningen i starten.)

Meningen med denne blog er at holde omverdenen opdateret med mine oplevelser og mit arbejde med børnene. Den vil blive opdateret hyppigst muligt og kommer til at indeholde billeder, beretninger, videoer, afstemninger og meget mere.
Scroll ned for at se videoer
Scroll helt ned for at se resultater fra afstemninger!!!
E-mail mig paa: Jacob@aurora.dk
Tak fordi i læser med, bliv endelig ved med det.

Mange venlige hilsner
Jacob Jørgensen

torsdag den 8. november 2007

Halloweeeeeen

Ohoej allesammen.

Den 1. november var det halloween her paa Filippinerne. Ikke d. 31. som i Europa, aner ikke hvorfor.Her ser vi toeserne vaere uhyggelige, grimme, fjollede... Kald det hvad i vil.

Her paa boernehjemmet blev det fejret med en gang ansigtsmaling og lidt dans. Ida og mig skulle op kl 4:30 naeste morgen, saa egentlig havde vi besluttet os for at sove den aften, men det larmer en smule naar boern ligner uhyrer og er glade, saa vi stod op og hyggede med ungerne, hvilket vi er glade for nu.
Som i nok kan regne ud, ville alle have billeder af netop deres udklaedning, og mange af dem ville utrolig gerne have optaget en lille film. Det er meget typisk for boernene at de er opmaerksomme paa at de ikke bliver glemt. Det viser sig f.eks. ved at nogle af dem udelukkende bruger ordet "Me!"

Derfor er det ofte meget smart at tage faellesbilleder for at tilfredsstille flest muligt af gangen.

Men ingen klager herfra, alt er bare dejligt, og vi har det simpelthen skoent med ungerne. Der er dog ikke saa meget tid til at opdatere blogs, og side foran en computer, men der maa i baere over med mig.

I faar lige et sidste billede af Alma. Som i kan se er nogen bedre til at se uhyggelige ud end andre

Jeg skriver meget snart en laengere update, bl.a. omkring livet som en diabetiker og coeliakiker her paa filippinerne. Det kan vaere den bliver skrevet i aften, maaske imorgen, det aner man ikke hernede, for man kan intet sige om den naermeste fremtid her. Alt er sikkert indtil det bliver lavet om...

Ingen kommentarer: