Velkommen til min blog

Hej Allesammen!

Tirsdag d 28/8 rejser jeg til Filippinerne, hvor jeg skal arbejde frivilligt på et børnehjem i San Pedro, Laguna.

Jeg er sendt ud af den kristne organisation, Impact, og selve projektet i Manila hedder Kanlungan.
Jeg er ikke helt alene under min volontørtid; Min kæreste Ida skal være sammen med mig. (selvom det ikke var meningen i starten.)

Meningen med denne blog er at holde omverdenen opdateret med mine oplevelser og mit arbejde med børnene. Den vil blive opdateret hyppigst muligt og kommer til at indeholde billeder, beretninger, videoer, afstemninger og meget mere.
Scroll ned for at se videoer
Scroll helt ned for at se resultater fra afstemninger!!!
E-mail mig paa: Jacob@aurora.dk
Tak fordi i læser med, bliv endelig ved med det.

Mange venlige hilsner
Jacob Jørgensen

torsdag den 8. november 2007

Saa meget nyt

Der er sket saa meget siden jeg sidst har opdateret, saa jeg ved naermest ikke hvor jeg skal starte. Dette indlaeg, vil vaere domineret af billeder, da jeg er i mangel paa tid.

Foerst et billede fra Tunasan, hvor jeg underviser Alexanderi matematik. Stenene paa billedet, er en rigtig god hjaelp for dem, og en hjaelp for mig tilat forklare dem hvordan man ganger, dividerer, plusser eller minusser. Alexander noejes dog med minus.

Det kan vaere ret hektisk at undervise hernede, da der ikke er nogle boeger. Jeg laver selv alle stykkerne til dem, og hvis man sidder med 5 boern, som alle vil have hjaelp (opmaerksomhed) og anerkendelse, kan der vaere en del at se til. Alligevel er det meget hyggeligt.
Der er ogsaa lige et billede af Mylene. Hun har lidt svaerere ved det, da hun ikke kan se (ihvertfald uendeligt begraenset.) ved hende kan man ikke bruge sten, for hun kan ikke holde styr paa dem. Man kan ikke skrive det ned, for hvert tal skal fylde et papir for at hun kan se det, og defor er det meget svaert baade for hende og for mig. Hun bruger derfor fingrene, hvilket hun har ok styr paa. Jeg bruger saa papiret saa jeg kan huske hvad vi har gang i.

Heldigvis er hun meget viljestaerk, og der gaar aldrig en hel dag uden hun vil regne.

Det er rigtig fedt, naar man kan maerke at det gaar fremaf. Jeg startede helt fra bunden, men nu kan hun regne med stoerre tal. Det er super fedt!

Igaar lavede vi ansigtsmaling paa drop in centret. Ikke fordi vi havde planlagt det, men fordi der kom besoeg fra nogle, der havde koebt maling som aktivitet. Vi var absolut ikke forberedte paa noget som helst, men det gik nu alligevel meget godt. Boernene er utrolig taknemmelige for at man goer noget for dem, saa det er nemt at lave saadanne aktiviteter.

Da jeg havde malet den foerste tiger/loeve, ville alle drenge vaere loever, fint for mig, for kreativiteten stopper jo paa et tidspunkt. Der var ikke lige gul og hvid nok, hvilketjeg nok ville have brugt til tigerne, men en roed og blaa Zombietiger er da ogsaa meget federe.... siger man saa hehe. Det var ihvertfald smadderskaegt, og boernene hyggede ogsaa.

Jeg haaber malingen kan gaa af i vask.
Her ser vi, at alle gerne vil fotograferes, specielt naar de er blevet malede, men jeg vil altsaa ogsaa gerne med paa billedet hehe.

Som skrevet ved videoen af aben, var vi paa tur i sidste uge.
Det var meget tiltraengt, da ida havde vaeret syg de sidste 3 dage op til, og jeg havde vaeret alene med 30-40 boern paa drop in centret. Vi oplevede en helt masse:
Jungle survival training. Vi tog ud til en lejr i junglen, hvor man under vietnamkrigen har traenet amerikanere. Her kunne man laere lidt om hvordan man overlever i junglen. Det var rigtig billigt, og vi havde en privat guide til to personer!
Der var en alt-mulig-jungle-mand som viste os hvordan man laver ild, hvilke bambus der indeholder vand, og hvordan man laver glas og tallerkner i junglen. Det var utrolig imponerende, og Flemming Leth kan godt pakke sammen, for det her var Let!!! Til hoejre ser vi Ida drikke af en bambus. Der var mange fede oplevelser i den lejr!
Der var ogsaa en tilhoernede mini zoo, med en masse krybdyr, insekter og edderkopper (hvis det altsaa ikke er insekter. Anyway, deres sommerfugle var ualmindeligt tamme... hvilket man kan se paa billedet.

Vi naaede ogsaaa forbi en marine park, hvor vi saa delfinshow og en masse andet sjovt. Det var
en masse hvaler, delfiner og andre havdyr jeg aldrig har set foer, og derfor var det ret spaendende.
Hele stedet arbejdede paa at mindske forureningen i havet, hvilket man saa i deres shows (soeloever samler skrald) og det ses ved at det er non profit organisation.
Det var vidst alt for denne gang. Hvilket vist ogsaa var en del.
Jeg haaber stadig i er med derhjemme, og at i spaendt foelger nogle af oplevelserne.
Supermange hilsner fra Jacob
Ps. Hovsa, indlaegget blev vist ikke domineret af billeder....

Ingen kommentarer: