Velkommen til min blog

Hej Allesammen!

Tirsdag d 28/8 rejser jeg til Filippinerne, hvor jeg skal arbejde frivilligt på et børnehjem i San Pedro, Laguna.

Jeg er sendt ud af den kristne organisation, Impact, og selve projektet i Manila hedder Kanlungan.
Jeg er ikke helt alene under min volontørtid; Min kæreste Ida skal være sammen med mig. (selvom det ikke var meningen i starten.)

Meningen med denne blog er at holde omverdenen opdateret med mine oplevelser og mit arbejde med børnene. Den vil blive opdateret hyppigst muligt og kommer til at indeholde billeder, beretninger, videoer, afstemninger og meget mere.
Scroll ned for at se videoer
Scroll helt ned for at se resultater fra afstemninger!!!
E-mail mig paa: Jacob@aurora.dk
Tak fordi i læser med, bliv endelig ved med det.

Mange venlige hilsner
Jacob Jørgensen

fredag den 30. november 2007

Tilbage til Paradisoeen Mindoro

Hej allesammen!

Jeg vil bare lige fortaelle, at baade Ida og jeg har overlevet tyfonen hernede. Tirsdag tog vi til Vores badeoe Mindoro, og et par timer efter ankomst rasede stormen loes, og den skoenne strand som vi noed ved sidste besoeg, var oversvoemmet og skraemmende.
Ida sov ikke meget den nat, for vi boede kun 20 m fra vandet, heldigvis i ly bag en restaurant, som boelgerne delvist haergede. Bl.a. blev deres betontrappe oedelagt af boelgernes magt. Naeste morgen da vi gik en tur langs stranden, kunne vi se skaeve bygninger, huse hvis fundament var skyllet vaek, palmer liggende halvt begravet paa stranden og frustrerede barejere, hvis bygning var blevet haerget kort foer hoejsaeson.
Men saadan er det nok hvert aar hernede, godt det ikke er saa slemt i Danmark. Desuden var det kun en kategori 2 tyfon, den vaerste er kategori 4, saa det var under middel!

Uvejret gjorde, at vi maatte forlaenge opholdet en dag, for vejen var oversvoemmet, saa vi kunne ikke komme til havnen. men det var meget hyggeligt med en gang efteraarsrusk og regn. Her kan man se himlen naar det er uvejrstid.
Saadan en gang uvejr faar gang i dyrelivet. Torsdag morgen gik vi en tur langs stranden, som vrimlede med haardtarbejdende filippinere. Ud over at moede en utrolig smuk, blaa fugl paa stoerrelse med en graspurv, som Ida absolut mente var en kolibri, stoedte vi paa en kaempe stor edderkop, ikke bare dansk kampe stinkelben agtig, men altsaa fugleedderkop stoerrelse. Den kravlede 10cm fra vores foedder. Ida og jeg som begge var afsted i bare taer, fik meget travlt med at komme videre. Vi skulle inspicere et vandloeb, som i uvejrets anledning var blevet til en flod. Der var en lille skraent ned, ca 40cm hoej. Jeg naermede mig skraenten, for at se hvor holdbar den var, men jeg kom vist for taet paa kanten. Den braste ikke sammen, men lige neden for mig laa en ordentlig sort slange. Den var kroellet mange gange sammen, saa laengden var svaer at afgoere, men et realistisk gaet er 1,5 - 2meter. tykkelsen opfattede jeg ikke, for jeg fik ret saa travlt med at komme vaek. Da jeg ikke naaede at tage billede af slangen, kan i faa et billede af en kaer hund vi moedte, i starten troede vi den var hjemloes, men eftersom at ejeren kom og bar den vaek, var det nok ikke en hjemloes, men soed var den.

Ingen af os kom til skade, og vi havde en oplevelsesrig tur. Egentlig ville jeg bare have informeret om, at vi var ok, men det blev til en laengere beretning.

Vi har hoert der har vaeret noget paastyr med et indtaget hotel i Manila. Det har vi ikke maerket noget til hernede. Vi har det bare godt.

Det var alt for i aften, nu er det sengetid i Filippinerne.

2 kommentarer:

vos sagde ...

Hej med jer.
Det er et rigtig spændende indlæg. Dejligt at I oplever så meget. Også dejligt at I har billeder af det I fortæller om.
Hav det rigtig godt og hils alle ungerne.
Knus vos

Anonym sagde ...

hvad jeg ledte efter, tak