Velkommen til min blog

Hej Allesammen!

Tirsdag d 28/8 rejser jeg til Filippinerne, hvor jeg skal arbejde frivilligt på et børnehjem i San Pedro, Laguna.

Jeg er sendt ud af den kristne organisation, Impact, og selve projektet i Manila hedder Kanlungan.
Jeg er ikke helt alene under min volontørtid; Min kæreste Ida skal være sammen med mig. (selvom det ikke var meningen i starten.)

Meningen med denne blog er at holde omverdenen opdateret med mine oplevelser og mit arbejde med børnene. Den vil blive opdateret hyppigst muligt og kommer til at indeholde billeder, beretninger, videoer, afstemninger og meget mere.
Scroll ned for at se videoer
Scroll helt ned for at se resultater fra afstemninger!!!
E-mail mig paa: Jacob@aurora.dk
Tak fordi i læser med, bliv endelig ved med det.

Mange venlige hilsner
Jacob Jørgensen

torsdag den 18. oktober 2007

Har jeg foedselsdag idag?

Vi havde en sjov oplevelse sidste dag. Det var Almas foedselsdag!

Dagen inden havde jeg vaeret ned og koebe gave fra Ida og mig, saa hun kunne foele at det var en speciel dag... Men forventningens glaede lever man ikke hoejt paa hernede...


Det blev mandag morgen, og Alma havde foedselsdag. under morgenmaden blev der ikke sagt tillykke, sunget eller andet rart, det virkede som om man ikke vidste hun havde foedselsdag. Og det gjorde man stort set heller ikke.
Alma vidste at det var d 15. oktober, men anede ikke det var den dag, saa hun blev mega overrasket da jeg begejstret sagde: "Happy Birthday Alma!" Hun anede simpelthen ikke det var idag, saa hun sagde bare "no, 15 october". Vi fik hende overbevist om at det var idag, og gaven vakte ogsaa glaede, men taenkt hvor meget man goer ud af foedselsdagen i Danmark.
Vi satte prikken over I'et ved at tage hende med paa Jollibee om aftenen (en fastfood restaurant med McD's principper, blot meget bedre.) Hun havde virkelig en god aften, og dagen havde ogsaa vaeret lidt speciel for hende, saa enden var god og alting godt... naeste foedselsdag er paa mandag... gad vide om det gentager sig her?
Paa billedet ovenfor ser vi Alma og mig sammen med Jollibee figuren.
Der var nemlig stor boernefoedselsdag, saa vi
nassede endda en ballon til Alma. Det var en
oplevelse for os saavel som for hende.
Senere paa aftenen var der kommet en stor kage fra et naertliggende universitet. Alma kunne slet ikke have noget af kagen, for vi havde fodret hende vel med spaghetti, pommes og is, men det var rart at nogen havde taenkt paa hende. Det var foerst da kagen kom at vi fandt ud af hendes alder, for det var der mange forskellige meninger om. Men med 7-tallet paa kagen blev det vist slaaet fast.

Ingen kommentarer: