Velkommen til min blog

Hej Allesammen!

Tirsdag d 28/8 rejser jeg til Filippinerne, hvor jeg skal arbejde frivilligt på et børnehjem i San Pedro, Laguna.

Jeg er sendt ud af den kristne organisation, Impact, og selve projektet i Manila hedder Kanlungan.
Jeg er ikke helt alene under min volontørtid; Min kæreste Ida skal være sammen med mig. (selvom det ikke var meningen i starten.)

Meningen med denne blog er at holde omverdenen opdateret med mine oplevelser og mit arbejde med børnene. Den vil blive opdateret hyppigst muligt og kommer til at indeholde billeder, beretninger, videoer, afstemninger og meget mere.
Scroll ned for at se videoer
Scroll helt ned for at se resultater fra afstemninger!!!
E-mail mig paa: Jacob@aurora.dk
Tak fordi i læser med, bliv endelig ved med det.

Mange venlige hilsner
Jacob Jørgensen

søndag den 14. oktober 2007

Tromme update part 2.

Hej igen.
saa fik jeg taget billeder af resten af trommegrejet, og som lovet blev det sidst i denne uge. Sidst glemte jeg helt at skrive om baekkenerne, De er faktisk rigtig fede, men smadrede...

Hihatten er en 14" Zildjian Avedis New Beat. Den ser fin ud udenpaa, men er noget rusten indeni.
Crash 1 er et 16" Paiste 2002 med sort skrift. Det er meget medtaget, men lyder egentlig ok endnu.
Crash 2 er et 16" vintage Zildjian Avedis. Der staar intet paa det, men der er et stempel som fortaeller det. Det er i god stand, og lyder rigtig godt. pt. bliver det brugt som ride, for der er intet ridebaekken. Klokken er noget kedelig, men det er mere end godt nok til os.





Lilletrommen. Ludwig "et eller andet". Billede... Hjaelp!!! Som det ses paa billedet, er standen meget skidt. Klik forresten paa billederne for at forstoerre!
Her ses tamholderen, som er det vaerste jeg har oplevet i min trommetid. Den virker stort set ikke.

Til sidst et par billeder af Sara, her bag toenderne. Hun bliver aldrig mike portnoy...
Men da jeg underviste hende (Sara igen) i guitar fandt jeg et stort talent! Hun laerte D, Em, Am, G, C, F og Hm paa et kvarter. Hun skal oeve sig i at skifte akkorder lidt hurtigere, men al begyndelse er svaer...


Det var dagens billeder. Jeg har faktisk en masse jeg vil skrive om og vise billeder af, men det maa lige vente til en anden dag.


Tak til de der laeste med. Jeg skal nok opdatere snart igen!

Jacob

1 kommentar:

Mikkel Østman sagde ...

Hej Jacob. Superfed blog! :D
Lilletrommen er som du selv siger en supraphonic. Standen ser umiddelbart skidt ud, men faktisk ligner det at det kun er reifer og spændeskruer der er slemt medtagne. Chromen ser egentlig ud til at være meget fin. Ud fra billedet kan jeg se at der er en såkaldt "baseball bat muffler". Sammen med det og keystone badget kan det siges at trommen er fra 60'erne engang. Men jeg kan ikke helt se om der er indgraveret serienummer øverst på badget. Hvis der ikke er, er det højst sandsyneligt en messingtromme fra 60-63. Men hvis du tager et nærbillede af badget er det meget nemmere at sige. Fortsat held og lykke. Håber du har det godt.

Venlig hilsen Mikkel