Velkommen til min blog

Hej Allesammen!

Tirsdag d 28/8 rejser jeg til Filippinerne, hvor jeg skal arbejde frivilligt på et børnehjem i San Pedro, Laguna.

Jeg er sendt ud af den kristne organisation, Impact, og selve projektet i Manila hedder Kanlungan.
Jeg er ikke helt alene under min volontørtid; Min kæreste Ida skal være sammen med mig. (selvom det ikke var meningen i starten.)

Meningen med denne blog er at holde omverdenen opdateret med mine oplevelser og mit arbejde med børnene. Den vil blive opdateret hyppigst muligt og kommer til at indeholde billeder, beretninger, videoer, afstemninger og meget mere.
Scroll ned for at se videoer
Scroll helt ned for at se resultater fra afstemninger!!!
E-mail mig paa: Jacob@aurora.dk
Tak fordi i læser med, bliv endelig ved med det.

Mange venlige hilsner
Jacob Jørgensen

lørdag den 29. september 2007

En Maaned paa projektet!

Hej allesammen!


Idag, d 29. september, har vi vaeret her i en maaned. Det er helt vanvittigt som tiden gaar og man forstaar nu, at det er med at nyde den tid vi har!
Jeg tror aldrig jeg har oplevet saa meget som i den forgangne maaned, alle de indtryk man konstant faar, alle de mennesker man moeder og alle de smil boernene sender.
Netop smilende minder en om, at selvom man ikke redder hele verden, goer man en lille forskel.


Det var dagens fine ord -nu til lidt daarlig humor:
FIND FLODHESTEN!!!
tricky isn't it :)

Det var dagens daarlige humor, nu til lidt billeder og film:
I soendags startede en 4 dages konference i manila. formaalet var at hjaelpe misbrugte, forladte gadeboern. Der var 800 folk fra 37 forskellige lande, en ting alle havde tilfaelles var at de var rige.
20 af boernene paa mit boernehjem skulle aabne konferencen med lidt dans, de gjorde det rigtig godt!
Stedet var Sofitel Plaza Hotel, et vanvittigt luksurioest hotel. hverken Ida eller jeg har vaeret et flottere sted. Billedet er fra arrangementet, som blev afholdt i hotellets Ballroom.
I hverdagene er jeg paa drop in centret Tunasan. Det er her de egentlige gadeboern kommer for at faa mad, laegehjaelp og tryghed. Nogle af boernene bruger natten til at holde vagt, saa nogle boern kommer ganske enkelt for at sove.
Det bedste de ved er at blive taget billeder af, saa det har vi gjort nogle gange, her er et gruppebillede med nogle af boernene.
Her er en meget kort film af drengene som laver deres yndlingsaktivitet inden de skal sove.. Jeg ved ikke hvad man kalder legen, men det ser da meget sjovt ud!




Som altid er der utrolig meget at fortaelle og skrive om, men i maa noejes med dette indtil naeste gang. Tak fordi i stadig laeser med (hvis i goer det endnu), bliv ved med det, for om ca en uge kommer der en ny afstemning!
De varmeste (lidt svedige....) hilsner
Jacob!

Ingen kommentarer: